Ons leventje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LauraSigourney TjallingiiLansman - WaarBenJij.nu Ons leventje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LauraSigourney TjallingiiLansman - WaarBenJij.nu

Ons leventje

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg LauraSigourney

30 September 2016 | Suriname, Paramaribo

Zo daar zijn we weer! Het is alweer een tijdje geleden dat er een blog is geschreven en ik vond dat we onze volgers wel op de hoogte moeten houden. Twee weken sinds Bigipan zijn er alweer voorbij gegaan. En daarin is er veel gebeurd. We hebben kennis gemaakt met nieuwe huisgenootjes, we wonen nu met zijn 16'en en morgen komen er nog twee meisjes bij. De drukte is even wennen maar wel gezellig. Ik heb ondervonden dat ik minder bang ben voor insecten dan ik dacht, want een kakkerlak wordt gewoon getrotseerd op mijn kamer. Weliswaar met een heel giftig stofje maar ach; hij is in elk geval dood! De muggen vinden mijn benen nog steeds erg leuk, nieuwe huisgenoten roepen van ontzag als zij mijn benen zien. Maar ach ik zit er allemaal niet zo mee.

Mijn buikgriep is ook weer over gelukkig, van een hele week thuis zitten wordt een mens niet blij, dus ik ook niet. Maar deze week ben ik begonnen op mijn nieuwe afdeling, omdat ik het op de verloskamer niet zo naar mijn zin had. Ik werk nu op de afdeling gynaecologie, waar ik het naar mijn zin heb maar nog wel een beetje mijn plekje moet vinden. Ook moet ik nog aan mijn collega's laten zien dat ik echt wel een HBO verpleegkundige ben, aan de taken die zij mij geven te zien weten ze dat nog niet echt.. Maar eerste week is altijd wennen, maandag wordt het vast beter. Wat mij ook op viel is dat mijn patiënten het lastig vinden om iets tegen de dokter te vertellen. Dit is volgens mij gewoon iets wat alle patiënten hebben, ook in Nederland. Maar in Nederland zijn we natuurlijk wat grover gebekt, hier moest ik echt tegen patiënten zeggen: "Heeft u tegen de dokter gezegd dat u net gebraakt heeft"?.

Si gaat binnenkort ook naar een nieuwe afdeling, wel op de kinderafdeling maar dan de infectieziekten. Ze vindt dit jammer want ze heeft het erg naar haar zin op de kinder. Deze week was er nog iets leuks want Jeroen is gekomen! Ik heb gezien dat dit Si erg goed doet en dat ze lekker samen aan het genieten zijn. Mooi om te zien hoe ze naar elkaar kijken :). Morgen wordt er weer een tripje gedaan, met een groep gaan ze quad rijden en een zipline pacour doen. Heel gaaf! Ik ga niet mee maar ik ga in ons nieuw ontdekte koffietent zitten met airco! Super chille stoelen daar, ga ik lekker werken aan mijn verslagen.

Ik heb nog wat foto's aan dit verhaal gevoegd maar ik verbaas mij ook nog over het straatbeeld hier. We hebben natuurlijk foto's gemaakt bij het I(L)SU beeld. Maar ook van papagaaien die gewoon in een te kleine kooi bij de dierenwinkel staan. Ik was er foto's van aan het maken en één van de papagaaien werd nogal boos! Ook houden veel mensen hier kleine zangvogeltjes in een kooitje. Elke zondagochtend is er op het Onafhankelijkheidsplein een zangvogel wedstrijd. Deze wedstrijd begint al om 06:00 's ochtends! Niet iedereen heeft zo'n vogeltje want ze zijn best duur. Maar mensen rijden er wel mee op de scooter en zelfs in de sportschool hangt er eentje!

Vanavond gaan we uiteten voor het afscheid van onze huisgenootjes bij Bar Zuid, waar je pizza kan eten! Ja ja, je kan zelfs pizza eten hier (het moet niet veel gekker worden). En hierna misschien nog een dansje wagen in een discotheek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

LauraSigourney

Actief sinds 29 Aug. 2016
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 7490

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 13 November 2016

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: