Bezoek Jeroen & Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LauraSigourney TjallingiiLansman - WaarBenJij.nu Bezoek Jeroen & Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van LauraSigourney TjallingiiLansman - WaarBenJij.nu

Bezoek Jeroen & Brownsberg

Door: Sigourney

Blijf op de hoogte en volg LauraSigourney

10 Oktober 2016 | Suriname, Paramaribo

Vorig weekend was het eindelijk zover Jeroen kwam bij mij op bezoek!! Het was een week vol met allemaal leuke dingen. We zijn elke dag lekker uit eten geweest en op twee hele leuke trips geweest. We zijn op zaterdag met 4 andere huisgenoten van mij op een trip geweest naar Paranam, hier zijn we gaan Quad rijden en zip-line. Jeroen en ik hebben vooral erg genoten van het Quad rijden, want daar zijn we allebei erg gek op. Helaas moesten we wel samen op een Quad want het liefst hadden we allebei zelf de 3,5 uur gereden. Vooral ik vond het achterop zitten helemaal niks want mijn helm was veel te groot en die kwam dus steeds keihard op mijn hoofd. Na het Quad rijden zijn we nog gaan zip-line wat in het begin best spannend was, tenminste voor mij. Jeroen kon het uiteraard gelijk in 1x en mocht dan ook soms al samen met een andere jongen verder terwijl de rest moest wachten op de gids. De leuke zaterdag werd afgesloten met een leuk huisfeest bij andere studenten in Paramaribo en daarna zijn we nog uit geweest.

Maandag hebben Jeroen en ik de plantage, doflijnen en kaaimannen tour gedaan. Deze tour had ik al een keer eerder gedaan maar het was super leuk om nog een keer met Jeroen te gaan. Na het bezoeken van de plantages en het spotten van de dolfijnen ging we heerlijk wat eten. En tot Jeroen zijn grote geluk aten we Roti en daar zat hij zich al heel de week op te verheugen. Na het heerlijke eten zijn we met de boot het water op gegaan om kaaimannen te vangen. Het was voor mij al de derde keer maar toch vond ik het nog steeds super leuk om te zien. Het duurde wel even voordat we een kaaiman hadden gevangen, maar toen we hem eenmaal gevangen hadden namen we hem mee naar het land om leuke foto’s te maken.

Helaas zijn de 10 dagen echt voorbij gevlogen en is Jeroen nu weer in Nederland. Nu kijk ik uit naar mijn volgende bezoek van mijn vader, Irma, Clemence, Justin en opa en oma. Ik zie jullie donderdag!!!



Jaaaaaa het is weer tijd voor een tripje!! Dit weekend ben ik namelijk samen met 9 huisgenoten op trip geweest naar Brownsberg. Helaas kon Laura vanwege haar blessures niet mee dus dat was zeker een gemis op de trip!

We werden zaterdag ochtend om 9 uur opgehaald door onze gids Venski, een super lieve meneer die erg veel kon vertellen over de Surinaamse cultuur. De trip begon met zip-linen bij het adventure centre, Berg en Dal. Hier zijn we gaan zip-linen midden in de jungle, dit was echt een super leuke en coole ervaring. Tijdens het zip-line kon je genieten van de prachtige natuur en onderweg heb ik zelfs nog een aapje tussen de bomen zien slingeren. Ja het was echt werkelijk prachtig totdat het begon te onweren, terwijl ik op een hoog platform midden in de jungle stond. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik doodsangsten heb voor onweer. Hahahah nu kan ik erom lachen maar mijn leven schoot even in een aantal secondes voorbij. Mama jij weet precies hoe ik me gevoeld heb.
Gelukkig naderde we het einde van de zip-line route en zijn we snel met een bootje terug gegaan. Eenmaal terug gekomen op Berg en Dal kregen we een heerlijke lunch voorgeschoteld, namelijk TELOHHHH!! (mijn favoriete Surinaams gerecht, ik eet het hier minimaal wel 2 keer per week hahaha)

Na de leuke stop zijn we verder gereden naar het Stuwmeer, vanaf het Stuwmeer pakte we de boot naar een eiland. Hier mochten we lekker even chillen en genieten van het heerlijke weer. Het was super warm dus bij aankomst op het eiland doken we allemaal gelijk het water in. We mochten heerlijk even een uurtje chillen maar moesten toen weer verder want anders zouden we te laat aankomen op Brownsberg.

Bij aankomst op de Brownsberg keek ik echt mijn ogen uit, het is zo’n prachtige plek die ik nooit meer zal vergeten. Aangezien we pas tegen etenstijd aankwamen op Brownsberg hadden we niet een heel druk programma meer voor de avond. We hebben heerlijk gegeten met z’n alle en genoten van wat lekkere drankjes bij het kampvuur. Rond een uur of twaalf zijn we nog een nachtwandeling gaan maken door de jungle. Onze gids Venski vertelde dat we op zoek zouden gaan naar apen, slangen, spinnen en kaaimannen. En jaja onze gids had gelijk want we hebben alles wel gezien of gehoord. De nachtwandeling was erg spannend en door de lekkere drankjes werd er dus onderweg erg veel gelachen en gegild. Tegen een uur of twee waren we weer terug bij ons huis en zijn we allemaal lekker onze hangmat ingekropen. Helaas heb ik nog een tijdje wakker gelegen van een irritante kikker die continue het geluid ‘’WHOOP, WHOOP’’ maakte. Persoonlijk dacht ik dat het een aap ofzo was maar volgens de gids was het een kikker. Grappig dat de kikkers in Suriname geen ‘’KWAAK’’ zeggen. Jaja zo leer je elke dag weer wat in Suriname.

Na een verschrikkelijke koude nacht in de hangmat konden we ’s morgens genieten van een heerlijk ontbijt. Al vrij snel na het ontbijt zijn we vertrokken naar de watervallen. Op de Brownsberg heb je de Irenevallen en de Leovallen. Wij hadden er gezamenlijk voor gekozen om naar de Leovallen te gaan want die watervallen waren wat verder in de jungle dan de Irenevallen. Wat een bijzondere ervaring om door de jungle naar een waterval te wandelen. Onderweg vertelde onze gids allemaal informatie over de verschillende bomen die er zijn. In Suriname heb je bijvoorbeeld de telefoonboom, die gebruikt wordt om te communiceren met elkaar door er met een kapmes op te slaan.
Helaas hebben we geen aapjes meer gezien, maar wel heel veel gekko’s en salamanders. Er was zelfs een salamander die mij zo lief vond dat hij even met wij wilde knuffelen. Ik schrok hier zo erg van dat ik bijna naar beneden viel en de salamander een gooi het bos in heb gegeven. Hahahaha ik schrok me echt helemaal dood.

Na ongeveer anderhalf uur naar beneden lopen kwamen we aan bij de Leovallen. Wauuwwiee wat kan een waterval toch prachtig zijn!! We hebben allemaal lekker onder het ijskoude water gestaan en genoten van de mooie waterval. Na een leuke groepsfoto zijn we begonnen aan ons tocht terug.
Eenmaal boven gekomen zijn we nog naar twee prachtige uitzicht punten geweest waar we nog een aantal mooie foto’s konden maken. We kregen nog een heerlijke lunch en zijn toen weer richting ons huis vertrokken.

Jeetje wat heb ik weer onwijs genoten van deze prachtige leuke trip met zulke gezellige mensen.

  • 10 Oktober 2016 - 19:20

    Pascale :

    Hai meiden
    Ook ik weer terug en aan het werk. Fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat met jullie het vliegt ook voor mij voorbij. Mede door jullie leuke verslagen. Heb van jeroen ook vernomen dat hij een super tijd heeft gehad echt heel leuk om te horen. Helaas heb je de angst voor onweer met de paplepel ingegoten gekregen zals wij weten blijft ons probleem. Leuk dat jeroen ook nu weet waar jij het op dit moment zo naar je zin hebt. Praat toch wat leuker. Begrijp dat jullie ook samen niet de salsa lessen zijn gaan volgen jammer maar je kan niet alles doen. Vervelend om te horen dat laura een blessure heeft opgelopen hopelijk niet al te ernstig. Was net leuk praten meid. Heerlijke dagen van de week met je gasten die van de week komen zal een mooie hereniging zijn dus hou de zakdoek maar klaar wellicht niet voor jou maar wel voor de lansmannnetjes die komen geniet ervan lieverd dikke knufffff.
    Liefs, Henk en Pascale

  • 10 Oktober 2016 - 19:20

    Pascale :

    Hai meiden
    Ook ik weer terug en aan het werk. Fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat met jullie het vliegt ook voor mij voorbij. Mede door jullie leuke verslagen. Heb van jeroen ook vernomen dat hij een super tijd heeft gehad echt heel leuk om te horen. Helaas heb je de angst voor onweer met de paplepel ingegoten gekregen zals wij weten blijft ons probleem. Leuk dat jeroen ook nu weet waar jij het op dit moment zo naar je zin hebt. Praat toch wat leuker. Begrijp dat jullie ook samen niet de salsa lessen zijn gaan volgen jammer maar je kan niet alles doen. Vervelend om te horen dat laura een blessure heeft opgelopen hopelijk niet al te ernstig. Was net leuk praten meid. Heerlijke dagen van de week met je gasten die van de week komen zal een mooie hereniging zijn dus hou de zakdoek maar klaar wellicht niet voor jou maar wel voor de lansmannnetjes die komen geniet ervan lieverd dikke knufffff.
    Liefs, Henk en Pascale

  • 10 Oktober 2016 - 19:20

    Pascale :

    Hai meiden
    Ook ik weer terug en aan het werk. Fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat met jullie het vliegt ook voor mij voorbij. Mede door jullie leuke verslagen. Heb van jeroen ook vernomen dat hij een super tijd heeft gehad echt heel leuk om te horen. Helaas heb je de angst voor onweer met de paplepel ingegoten gekregen zals wij weten blijft ons probleem. Leuk dat jeroen ook nu weet waar jij het op dit moment zo naar je zin hebt. Praat toch wat leuker. Begrijp dat jullie ook samen niet de salsa lessen zijn gaan volgen jammer maar je kan niet alles doen. Vervelend om te horen dat laura een blessure heeft opgelopen hopelijk niet al te ernstig. Was net leuk praten meid. Heerlijke dagen van de week met je gasten die van de week komen zal een mooie hereniging zijn dus hou de zakdoek maar klaar wellicht niet voor jou maar wel voor de lansmannnetjes die komen geniet ervan lieverd dikke knufffff.
    Liefs, Henk en Pascale

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

LauraSigourney

Actief sinds 29 Aug. 2016
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 7487

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 13 November 2016

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: